Frakter, returer samt GDPR

 

Frakttid

Alla beställningar behandlas inom tre arbetsdagar. Om vi upplever en stor ordervolym kan leveranser försenas. Om det kommer att bli en betydande försening i leveransen av din beställning, kommer vi att kontakta dig via e-post eller telefon. Finns ej produkterna i lager (anges på produktsida) kan det orsaka ytterligare försening.

 

Fraktpriser & leveransberäkningar

Eftersom vi satsar på att ge dig bästa möjliga pris betyder det att våra marginaler är tajta. Fraktpriser är något som vi inte kan påverka i någon större utsträckning utan vi måste tyvärr ta ut en avgift för att täcka våra kostnader på beställningar upp till 1000 SEK.

Fri frakt för beställningar över 1000 SEK
69kr frakt för beställningar under 1000 SEK

 

Leveransmetod

Vi använder oss av DHL. Ditt paket skickas antingen till närmaste DHL Servicepoint för upphämtning eller som direktleverans om du beställer som företag. Frakttid inom Sverige 1–3 arbetsdagar beroende på var du befinner dig.

 

Bekräftelse och spårning

Du kommer att få ett e-postmeddelande om bekräftelse av leverans när din beställning har skickats med ditt spårningsnummer. Spårningsnumret kommer att vara aktivt inom 24 timmar.

 

Fraktskador

Solsbo Consulting ansvarar för skadade eller förlorade produkter under frakt. Om du har fått din beställning skadad, vänligen kontakta info@solsbovilt.se så svarar vi dig inom 24 timmar med en lösning. Spara allt förpackningsmaterial och skadade varor innan du gör anspråk.

 

 

Ånger- och returrätt

Vi följer Konsumentverkets regler för ånger- och returrätt vilket ger dig som privatperson returrätt inom 14 dagar. Eftersom de flesta av våra varor kräver att förpackningen bryts så påverkas kvalitetens på produkterna. Vi är givetvis ödmjuka inför detta faktum och ber er kontakta oss för en diskussion innan ni returnerar varan. Eventuell returfrakt står kunden för. Kontakta oss på info@solsbovilt.se innan ni returnerar varan.

Här kan du läsa mer om Konsumentverkets riktlinjer för ånger- och returrätt: https://www.konsumentverket.se/for-foretag/konsumentratt-for-foretagare/om-kunden-angrar-sitt-kop/

 

Personuppgifter

Vi sparar dina personuppgifter i vårt ordersystem. Dina personuppgifter säljs eller delas ej med tredje part. Du kan när som helst begära att dina personuppgifter stryks ur vårt ordersystem men då tappar du insikten i vad du tidigare handlat av oss.